De Universiteit van Amsterdam (UvA) wil samenwerking tussen disciplines op complexe maatschappelijk relevante thema's stimuleren. Om dit type onderzoek te bevorderen biedt het programma ‘themagerichte samenwerking’ van de UvA Seed Grants aan voor interdisciplinaire onderzoeksprojecten binnen vier specifieke thema's die voor de universiteit belangrijk zijn: Verantwoorde Digitale Transformaties, Gezonde Toekomst, Veerkrachtige Rechtvaardige Samenleving en Duurzame Welvaart.

Seed Grants stimuleren innovatieve onderzoeksinitiatieven die disciplinaire grenzen verleggen en actuele maatschappelijke vraagstukken aanpakken, waarmee we de buitenwereld naar binnen brengen. Seed Grants variëren van €15k – €40k. Ze kunnen worden besteed aan het samenbrengen van UvA-wetenschappers van ten minste twee verschillende faculteiten, bijvoorbeeld om innovatieve interfacultaire onderzoeksprojecten op te starten of om subsidievoorstellen voor te bereiden. De Seed Grants dragen bij aan de strategische doelstelling van de UvA om generaties te inspireren door interdisciplinair onderzoek. Dien een aanvraag in op uiterlijk 23 mei 2024, om 11.00 uur.

Deze beurs staat open voor alle tenure-track, assistent, associate en full professors en bijzonder hoogleraren aan de Universiteit van Amsterdam. We nodigen gepassioneerde onderzoekers uit  projecten voor te stellen die aansluiten bij een van de vier IP-thema's.

Aanvullende informatie voor aanvragers binnen het thema Verantwoorde Digitale Transformaties

Deze call is open voor alle voorstellen die passen binnen het brede thema Verantwoorde Digitale Transformaties. De stuurgroep moedigt onderzoekers aan om voorstellen in te dienen over onderwerpen die zijn aangemerkt als strategische prioriteiten voor de nabije toekomst, waaronder Creativity & Generative AI, Future of Work & Economy, Digital Transformation & Security, en Ethics, Regulation & Digitisation. In de aanvragen moet worden uitgelegd hoe het werk past binnen de brede doelstellingen van het vthema. Nieuwe samenwerkingen die nog niet eerder zijn gehonoreerd, hebben de voorkeur.

Neem voor meer informatie contact op met themamanager Christine Erb:

M.C. (Christine) Erb

Faculteit der Geesteswetenschappen